maandag 4 juli 2011

Digitenne

Mijn Digitenne-onvanger is stuk. Zomaar, ineens, hield het ding ermee op. En dat in de eerste week van de Tour de France. Paniek dus. In de KPN-winkel begint de verkoper meteen afwerende gebaren te maken als ik de situatie uitleg. Ze doen helemaal niks met digitenne in de winkel, vertelt hij. En nee, dat er wel levensgroot reclame wordt gemaakt op de winkelruit is helemaal niet misleidend. Ze verkopen namelijk wel nieuwe kastjes. 'Interesse?'
Nou nee. Even bellen met de klantenservice van KPN dan maar:

'Welk merk heeft uw kastje?'
'Een sam...'
'Ach ja, een samsung. Dan kan ik niks voor uw doen?'
'O nee?'
'Samsungontvangers zijn allemaal ouder de twee jaar. Die hebben we eruit gedaan.'
'Waarom dan?'
'Het is gare troep! Of nee, ik bedoel: de kwaliteit is wisselend. Dat is het, wisselend.'
'En nu dan?'
'Ik kan echt niets voor u doen. Sommige kastjes gaan heel lang mee, andere zijn zo stuk. Helaas pindakaas.'
'Maar dat is toch idioot?'
'Meneer, ik laat mij niet beledigen. Als u deze toon aanslaat ga ik dit gesprek beëindigen.'
'Ik sla helemaal geen toon aan. Ik wil alleen maar vragen...'
'Ik heb u gewaarschuwd meneer, goedemiddag.'

Okee, dat van die pindakaas heb ik zelf bedacht. Om het verhaaltje een beetje smeuïg te maken.

4 opmerkingen:

Broeder T. zei

Bloggen. Da's pure retro. Ik had laatst ook weer 'zin'. Laten we elkaar dan ook maar aanmoedigen om te volharden.

Hup! Hup!

Anoniem zei

dan moet je zelf maar mee fietsen met de tour.

geef mij wimbledon maar.

zeima(kan ik ook weer eens wat schrijven)

Tineke Plooij zei

ja, Wimbledon is ook meer mijn ding; maar als je een kastje hebt van Digitenne, dan heb je die ook nodig om Wimbledon te kijken.
(Ik heb onlangs ontdekt dat sinds enige tijd je BBC 1 en BBC 2 kunt ontvangen bij KPN digitenne; dat dat eerder niet kon was voor mij één van de redenen om er niet aan te beginnen, want geen BBC tijdens Wimbledon, geen University Challenge, dat zou ik toch wel heel jammer vinden.

Maar dat terzijde: je frustratie is zo groot dat je je blog nieuw leven hebt ingeblazen?

Anoniem zei

Dat hadden wij dus vorige week ook! Het zou noodweer worden en wij waren naar mijn zusje, dus we hadden uit VOORZORG de stekkers eruit getrokken... Toen we terug kwamen en het noodweer allemaal best mee viel, de stekkers er weer in en voila... die stomme digitenne van de KPN was stuk!!! Wij waren er helemaal klaar mee en zijn overgestapt naar Ziggo! Maar hoest verders? Liefs, JJJJ