maandag 15 augustus 2011

Naar school

Ineens snap ik die tomeloze nieuwsgierigheid van mijn eigen ouders, als ik na een schooldag thuiskwam. Uiteraard maakte ik mij met een onduidelijk gemompeld 'leuk hoor' af van de vele vragen over hoe het was geweest. En verdraaid, Isolde doet precies hetzelfde. Nota bene na haar allereerste schooldag.
Op mijn vraag wat ze ervan vond - waarin ik het vurige verlangen om er de hele dag bij te zijn zoveel mogelijk probeerde te verhullen - klonk slechts 'o, wel leuk hoor'. Verdikkeme, het is je eerste dag op school. Dan ben je toch op van de zenuwen? Dan vertel je toch honderduit? Maar nee, het was 'leuk hoor'. Na lang zeuren wil ze nog wel vertellen dat er iemand jarig was. Wie, dat weet ze niet meer. 'En nu ga ik buiten fietsen, dag pap.'
O ja, wat je als ouders dient te doen in de tijd dat je kind op school zit, weet ik niet. Steeds als ik iets bedacht had (koffiezetapparaat ontkalken, beginnen met bijhouden van gas- en elektriciteitsverbruik per uur of het dashboard van de auto eens flink verwennen met cockpitspray), moest ik er alweer heen om haar op te halen.

2 opmerkingen:

Rianne zei

Haha, dat had ik ook toen ik de geinteresseerde tante probeerde uit te hangen. Ze wisten niet eens te vertellen wat ze gedaan hadden & mama vond het allemaal spannender dan zij zelf!

Bettina zei

hahahahaha en dat duurt een jaar lang!! niks vertellen ze helemaal niks!!! de tip is wel de info avond te bezoeken, dan kan je gericht vragen stellen...